Alle huishoudens in gemeente Rheden ontvangen de Ik buurt mee! cheque in de brievenbus. Deze cheque heeft een waarde van €7,50 en ontvang je van de gemeente. De cheque kan je doneren aan één of meerdere initiatieven naar keuze.
Heb je zelf een goed idee? Dan kan je samen met je buurtgenoten cheques verzamelen om te sparen voor een initiatief dat jouw buurt nog leuker, mooier en beter maakt. Denk aan een leuke activiteit voor kinderen, het samen onderhouden van een stuk groen of een buurtfeest.
Op elke cheque staat een unieke code. De code kun je gebruiken om het bedrag op de cheque te doneren aan een initiatief. Zoek het initiatief op dat je wilt steunen, vul de activatiecode van de cheque in en klik op doneer.
Let op! Jouw cheque is voor een bepaalde tijd geldig. Activeer jouw cheque voor de vervaldatum, anders vervalt de waarde. Deze datum staat op de cheque.
Weet je nog niet wat je met de cheque wilt doen? Activeer jouw cheque en maak een account aan op Ik buurt mee!. Je ontvangt het bedrag van de cheque op het saldo van jouw account. Dat saldo kan je op een later moment aan een of meerdere initiatieven doneren. Je huidige saldo kan je zien in je persoonlijke menu aan de rechterkant van de website of via je saldo pagina.
Jouw eigen saldo blijft minimaal een jaar geldig en vervalt aan het eind van het jaar na de activatie. Een voorbeeld: cheques geactiveerd in 2024 vervallen op 31 december 2025. Saldo dat gedoneerd is aan een initiatief blijft geldig.
Controleer of de cijfercode van je cheque goed is ingevuld. De cheque kan maar één keer geactiveerd worden. Als je de cheque wil activeren op je account om aan je saldo toe te voegen, zorg dan dat je bent ingelogd.
Het kan ook zijn dat de cheque niet meer geldig is. De vervaldatum staat op de cheque. Is deze datum al geweest? Dan kan je de cheque helaas niet meer activeren.
Let op! Heb je de cheque al geactiveerd en wil je deze doneren aan een initiatief? Doneer dan via 'saldo'. Eenmaal geactiveerd is de code niet meer nodig om te doneren. Als je de cheque activeert en niet direct doneert, wordt de waarde bijgeschreven op je saldo op je account. Dit saldo kun je doneren aan één of meerdere initiatieven.
Als je een Ik buurt mee! account hebt, kun je een saldo opbouwen door het activeren van cheques. Na het activeren van een cheque wordt je saldo verhoogd met de waarde van de cheque. Dit saldo kun je doneren aan het initiatief van jouw keuze. Je kunt het saldo ook verdelen over meerdere initiatieven.
De activatiecode op de cheque vervalt wanneer deze niet voor de vervaldatum is geactiveerd. De vervaldatum staat op de cheque. Het saldo blijft langer geldig. Op je saldo pagina kun je vinden hoe lang je opgebouwde saldo geldig blijft. De vervaldatum geeft aan wanneer (een deel van) jouw saldo vervalt.
Jouw eigen saldo blijft minimaal een jaar geldig en vervalt aan het eind van het jaar na de activatie. Een voorbeeld: cheques geactiveerd in 2024 vervallen 31 december 2025.
Wanneer je saldo doneert aan een initiatief, blijft dit saldo onbeperkt geldig. Ook wanneer de vervaldatum van jouw gedoneerde geld eigenlijk al verlopen is.
Je cheque is zes weken geldig. In die weken kan je cheque geactiveerd worden. Je kan de cheque dan direct aan een initiatief doneren, maar je kan de cheque ook activeren op je account. Het bedrag van de cheque wordt dan bijgeschreven op je saldo. Op de cheque staat de vervaldatum. Na deze datum kan de cheque niet meer geactiveerd worden.
Het is momenteel niet mogelijk de cheque zowel op papier als digitaal te verzenden. Een combinatie van beide systemen is technisch ingewikkeld en/of te prijzig. We kiezen bewust voor de papieren versie omdat we hiermee alle inwoners van gemeente Rheden bereiken en niet alleen degenen die digitaal handig zijn.
De waarde van de Ik buurt mee! cheque is €7,50 en wordt bepaald aan de hand van het beschikbare budget voor Ik buurt mee! en het verwachte activeringspercentage. We houden er dus rekening mee dat niet alle waardecheques worden geactiveerd.
Via Ik buurt mee! kun je initiatieven helpen door:
Je cheque te doneren.
Zelf een bedrag te doneren via iDEAL.
Je op te geven als vrijwilliger bij initiatieven.
Middelen, zoals materiaal, gereedschap, apparatuur of producten beschikbaar te stellen.
Cheques
Alle inwoners van Rheden ontvangen een cheque in de brievenbus. Deze cheque heeft een waarde van €7,50. Deze cheque kun je inzetten om ideeën van je buurtgenoten te steunen of je kunt ze sparen om je eigen idee te realiseren. Op de cheques staat een activatiecode. Door deze activatiecode in te vullen op de website ontvangt je de waarde van de cheque als saldo op je account. Dit saldo kun je doneren naar een of meerdere initiatieven die je wilt steunen.
Bedrag doneren
Naast cheques biedt Ik buurt mee! nog een manier om een bedrag te doneren aan een initiatief. Via iDEAL kunnen bewoners en bedrijven een bedrag doneren aan initiatieven. Dit kan een extra bedrag zijn naast een gedoneerde cheque.
Vrijwilliger worden
Alle initiatieven die je hulp kunnen gebruiken kun je herkennen aan het groene icoontje met een handje erin. Wil je een initiatiefnemer helpen bij de organisatie of uitvoering van het initiatief? Klik op 'Aanmelden als vrijwilliger' op de informatiepagina van het initiatief en geef op wat je kunt betekenen! De initiatiefnemer wordt automatisch per e-mail op de hoogte gesteld en neemt contact met je op.
Middelen beschikbaar stellen
Om hun initiatief uit te voeren hebben initiatiefnemers soms materiaal, gereedschap, apparatuur of producten nodig. Deze initiatieven kun je herkennen aan het icoontje met een groen hamertje. Kun je de initiatiefnemers hiermee helpen? Klik op 'Middelen bijdragen' op de informatiepagina van het initiatief en vul in welke middelen je beschikbaar wilt stellen. De initiatiefnemer ontvangt een e-mail en neemt contact met je op om afspraken te kunnen maken.
Let op! De initiatiefnemer bepaalt zelf welke steun hij of zij via Ik buurt mee! zoekt. Het is niet altijd mogelijk om jezelf aan te melden als vrijwilliger of een middel beschikbaar te stellen.
Je kunt op twee manieren je cheque doneren aan een initiatief. Doneer direct je cheque aan een initiatief door de activatiecode bij het initiatief in te voeren. Of activeer eerst de cheque op je account en doneer (een deel van) je saldo later aan één of meerdere initiatieven.
Zo doneer je:
1. Ga naar het initiatief waaraan je wilt doneren. 2. Kies aan de rechterkant van de pagina voor de knop ‘doneer’. Er vouwt een klein scherm uit. 3. Kies voor ‘saldo’ als je de cheque al op je account hebt gedoneerd en vanaf je saldo wilt doneren. Vul het bedrag in dat je wilt doneren. 4. Kies voor 'cheque' als je de cheque nog niet hebt geactiveerd en direct aan het initiatief wilt doneren. 5. Lees de voorwaarden en ga akkoord om te doneren. 6. Selecteer of je wel of niet anoniem wilt doneren. * 7. Klik op de button ‘doneer’.
Je hebt nu gedoneerd. Als je opnieuw naar het initiatief gaat, staat je donatie erbij.
*Je kunt ook anoniem een donatie doen. Vink dan de optie ‘anoniem doneren’ aan. Je naam is dan voor andere gebruikers niet zichtbaar.
Ja, je kunt ook zonder account je cheque doneren aan een initiatief. Ga naar het initiatief waaraan je wilt doneren. Vul de unieke code in van de cheque en doneer!
Je kunt de cheque ook aan iemand anders meegeven. Daarnaast is het ook mogelijk om zonder account een gelddonatie te doen via iDEAL.
Wil je je aanmelden als vrijwilliger of middelen doneren? Dan heb je wel een account nodig.
Ja, je kunt ook zonder een cheque doneren. Je doneert dan vanuit je eigen bank(rekening) en niet met een cheque. Iedere bezoeker en gebruiker kan via iDEAL een donatie doen aan een initiatief.
Ga naar het initiatief waaraan je wilt doneren. Klik onderaan de pagina op de knop ‘doneer’ en kies voor ‘iDEAL'. Kies jouw bank en vul het gewenste bedrag in dat je wilt doneren. Klik op de button ‘doneer’. Je gaat nu automatisch naar de betaalomgeving van jouw bank.
Nee, bij een donatie via iDEAL betaalt je geen transactiekosten. 100% van je donatie gaat naar het initiatief dat je steunt. Ik buurt mee! neemt de iDEAL transactiekosten voor haar rekening.
Ja, dat kan. Voor het doen van een donatie hebben wij altijd een aantal gegevens van je nodig. In het betaalscherm kun je wel aangeven dat je niet wilt dat je naam zichtbaar is in de lijst van donateurs. Op deze manier is je donatie voor bezoekers van de website niet zichtbaar.
Je maakt eerst een account aan op Ik buurt mee! (of logt in als je dat al hebt). Ga vervolgens naar ‘mijn profiel’ en vink aan ‘Organisatieaccount gebruiken’. Vul naam en eventueel webadres in van jouw bedrijf/ organisatie en upload jouw logo. Sla deze gegevens op via de knop ‘wijzigen’ aan de linkerzijde. Als je nu een donatie doet aan een initiatief, wordt jouw logo toegevoegd onderaan de pagina van het betreffende initiatief met de toevoeging “Dit initiatief werd gesponsord door:”
Klik hier om een account aan te maken. Vul de gevraagde gegevens in en klik op 'aanmelden'. Je kunt nu inloggen op Ik buurt mee!. Je ontvangt een bevestiging per e-mail dat je account is aangemaakt.
Het kan zijn dat je de registratie nog niet hebt voltooid. Je ontvangt na het invullen van het aanmeldformulier een e-mail. Hierin staat een link waarop je moet klikken om je registratie af te ronden. Zo weet de website dat het door jou opgegeven e-mailadres ook echt van jou is. Het kan voorkomen dat de e-mail in de ongewenste mail of spam terecht is gekomen. Controleer dit als je geen e-mail lijkt te ontvangen.
Zorg dat je je e-mailadres en het wachtwoord goed invoert. Als je het wachtwoord bent vergeten, kun je onder het inloggedeelte het wachtwoord opvragen via jouw e-mailadres.
Is het niet gelukt om in te loggen? Neem contact op met de helpdesk van Ik buurt mee! via 026 202 203 4 of mail naar helpdesk@ikbuurtmee.nl.
Bij het aanmaken van een account vragen we je om je adres- en contactgegevens in te voeren. Alleen gemeente Rheden en medewerkers van Stichting Ik buurt mee! hebben toegang tot je persoonsgegevens. Deze delen we niet met anderen zonder jouw toestemming. Doordat we je contactgegevens weten, kunnen wij je nog beter helpen. Bijvoorbeeld bij het opzetten van een initiatief. Daarnaast ontvang je diverse automatische e-mails van initiatieven waar je bij betrokken bent.
Doe je bijvoorbeeld een donatie aan een initiatief? Dan ontvang je een e-mail wanneer dit initiatief voldoende geld inzamelt en herinneren we je wanneer het initiatief plaatsvindt. Ook kan de gemeente op basis van adresgegevens van iedereen die zich aanmeldde bij Ik buurt mee! een beeld krijgen welke delen van Rheden actief zijn, en welke minder. Zo kan zij gericht promotieacties inzetten om de betrokkenheid in gebieden die minder actief zijn te vergroten. Door in te vullen in welk gebied je woont, blijf je daarnaast automatisch op de hoogte van initiatieven bij jou in de buurt. We sturen je hierover een e-mail.
Heb je een Ik buurt mee! account? Dan kun je bij jouw profiel aangeven van welke wijk je graag op de hoogte blijft. Ga naar je profiel via de menuknop ‘profiel’ en selecteer de buurt(en) waarvan je graag op de hoogte blijft. Je ontvangt nu automatisch een e-mail van de Ik buurt mee! gebeurtenissen van jouw geselecteerde buurt(en).
Heb je geen account, maar wil je wel op de hoogte blijven? Op www.ikbuurtmee.nl vind je rechts op de pagina een kader ‘op de hoogte blijven van nieuwe initiatieven’. Vul hier je e-mailadres in en selecteer de wijk die je wilt volgen. Je ontvangt nu automatisch een e-mail van de Ik buurt mee! gebeurtenissen van jouw geselecteerde buurt(en).
Op www.ikbuurtmee.nl vind je bewonersinitiatieven die in de gemeente Rheden plaatsvinden. Je ziet welke initiatieven binnenkort plaatsvinden en leest leuke verslagen van initiatieven die al zijn uitgevoerd. Zie je een initiatief waarvan je graag op de hoogte blijft? Klik op het groene vinkje ‘Volg dit initiatief’ rechts bovenin op de informatiepagina van het initiatief. Je ontvangt dan automatische voortgangsmeldingen en updates van de initiatiefnemer via je e-mail. Als je een initiatief steunt met een bijdrage volg je automatisch het initiatief.
Om een initiatief aan te melden, heb je een account nodig op www.ikbuurtmee.nl. Voor het aanmelden van een initiatief is de voorbereiding erg belangrijk. Je wilt op een enthousiaste manier aan de mensen uitleggen wat je organiseert en zodat zij weten waarom ze jouw initiatief moeten steunen. Lees voor het aanmelden van je initiatief de voorwaarden van Ik buurt mee! Zo weet je zeker of je aan de slag kunt gaan met jouw idee!
De voorbereiding
Het is belangrijk om zo goed mogelijk te beschrijven wat jouw initiatief inhoudt. Zo vergroot je de kans dat het initiatief zal slagen. Denk voor de beschrijving aan:
Een korte en duidelijke beschrijving van je initiatief.
Zorg voor minimaal twee medeorganisatoren.
Waar vindt het plaats?
Voor wie organiseer je het?
Wanneer vindt de activiteit plaats?
Hoeveel geld heb je nodig?
Op welke datum wil je zeker weten dat je het benodigde geldbedrag binnen hebt? (Dit noemen we de streefdatum.)
Wat kunnen mensen nog meer doen om het initiatief te steunen? Heb je bijvoorbeeld behoefte aan inzet door vrijwilligers?
Maak een leuke foto, afbeelding of video om jouw initiatief onder de aandacht te brengen.
We raden je aan om eerst jouw initiatief op papier of een tekstdocument op de computer uit te typen. Dit voorkomt dat je per ongeluk al jouw ingevulde informatie kwijtraakt bij het invullen op de website.
Initiatief aanmelden
Nu je het initiatief goed hebt doordacht, kun je het aanmelden op www.ikbuurtmee.nl. Klik op de knop ‘Meld een initiatief aan’ in het menu rechts van de website. Via een aanmeldformulier vul je in vier stappen de gegevens in die je in de voorbereiding hebt behandeld.
1. HET INITIATIEF: Hier vul je de algemene informatie in van het initiatief: je naam, een leuke overtuigende omschrijving, de datum van het initiatief en de datum tot wanneer mensen kunnen doneren (streefdatum), de locatie en de namen van tenminste twee medeorganisatoren.
2. BENODIGDHEDEN: In stap twee vul je in wat je nodig hebt om het initiatief uit te voeren. Je kunt geld, middelen (gereedschap, versiering, apparatuur, spullen, etc.) inzamelen en vrijwilligers werven. Om geld en middelen in te zamelen vul je online in wat je nodig hebt en wat het benodigde product per stuk kost. Hierbij kun je ook aangeven of mensen het gevraagde product kunnen uitlenen of schenken, zoals bijvoorbeeld feestartikelen. Zoals ook in de spelregels staat: probeer eerst te lenen, dan te huren en als dat niet lukt pas te kopen. Nadat alle benodigdheden zijn ingevuld, rekent Ik buurt mee! automatisch het totaalbedrag voor je uit. Dit bedrag komt uiteindelijk bij jouw initiatief te staan. Tot slot kun je aangeven of je vrijwilligers nodig hebt. Beschrijf daarbij duidelijk waarvoor je vrijwilligers nodig hebt.
3. FOTO/FILMPJE: Bij stap drie zorg je ervoor dat initiatief opvalt tussen de andere initiatieven op Ik buurt mee!. Voeg een leuke bijpassende foto of afbeelding toe die een goed beeld geeft van het initiatief of ga een stapje verder en voeg een filmpje toe. Neem bijvoorbeeld een filmpje op met je telefoon, waarin je mensen oproept jouw initiatief te steunen. Je kunt het filmpje bij stap drie uploaden of de YouTube-link (URL) naar het filmpje in te vullen.
4. TOT SLOT: Tot slot loop je alle gegevens goed na in het overzicht. Als alle gegevens goed zijn ingevuld, kun je de aanmelding afronden.
Na aanmelding
Na het bevestigen van je aanmelding ontvangt je via de e-mail een bevestiging. De gemeente Rheden ontvangt automatisch jouw aanvraag. De ontwikkelmanager van de gemeente neemt de aanvraag in behandeling en bepaalt of het initiatief wordt goedgekeurd. Er wordt bijvoorbeeld gecontroleerd of het initiatief voldoet aan de spelregels, of het haalbaar is en of het budget realistisch is. Binnen twee weken neemt de gemeente contact met je op om de aanvraag samen met je door te nemen. Zodra je goedkeuring hebt gekregen, staat jouw initiatief online en kun je beginnen met campagne voeren!
Nadat je jouw initiatief hebt aangemeld op Ik buurt mee!, ga je campagne voeren om het initiatief te laten slagen. Ik buurt mee! helpt je hier natuurlijk bij, maar de grootste taak om vrijwilligers te werven, middelen en geld te verzamelen ligt bij jou! Bekijk de campagnetips voor handige tips of cheques te verzamelen en een stappenplan.
Na de uitvoering van je initiatief, upload je de financiële verantwoording en het verslag bij je initiatief. De financiële verantwoording hebben wij nodig voor onze boekhouding. De verslagen publiceren wij op de website, om anderen te inspireren.
Om de financiële verantwoording en het verslag te uploaden, log je in op Ik buurt mee! en ga je naar je initiatief. Ga in het submenu (bovenaan de pagina) naar 'Verantwoording' om je bonnen en/of facturen te uploaden. Ga naar 'Verslag toevoegen' om je verslag te typen en foto's te uploaden. Je hebt ook een mail ontvangen met directe links naar deze pagina's.
In je verslag kun je bijvoorbeeld aandacht besteden aan:
Beschrijven van het verloop van het initiatief. Waren er bijzonderheden?
Hoeveel mensen deden mee?
Is je initiatief voor herhaling vatbaar?
Heb je tips voor andere organisatoren waar zij rekening mee moeten houden of op moeten letten?
Heb je tips voor andere initiatiefnemers hoe zij hun initiatief kunnen laten slagen?
Je kunt het verslag inleveren door eerst in te loggen op Ik buurt mee! en naar je initiatief te gaan. Klik daar in het submenu (bovenaan de pagina) op ‘Verslag toevoegen’. In het tekstvak kun je jouw verslag schrijven. Tussentijds kun je je verslag opslaan met de knop ‘Opslaan’. Als je klaar bent met het verslag klik je op de knop ‘Insturen’. Onder het tekstvak kun je je foto’s uploaden. De ontwikkelmanager controleert je verslag en zet het verslag online. Zo kunnen andere inwoners van Rheden jouw verhaal lezen.
Om het initiatief te kunnen uitvoeren, moet je 100% van je streefbedrag ophalen. Als je voldoende geld hebt opgehaald, vraagt de website automatisch om je betaalgegevens in te voeren of te controleren. Ook geef je aan wanneer je het opgehaalde bedrag wenst te ontvangen. Zodra het bedrag is uitbetaald ontvang je een bevestiging per e-mail. Je ontvangt dan ook een invulformulier waarmee je jouw uitgaven na afloop van het initiatief verantwoordt. Het is dus belangrijk dat je de bonnen van al jouw uitgaven bewaart om de kosten te verantwoorden.
Heb je tussen de 80% en 100% opgehaald? Dan kan er in overleg met de ontwikkelmanager worden gekozen om het gespaarde bedrag te laten uitbetalen of om de datum iets te verlengen. Zo kun je langer doorsparen. Heb je tussen de 40% en 80% opgehaald. Dan zijn de volgende opties mogelijk:
De streefdatum verplaatsen. (zijn er nog mogelijke sponsoren?)
De uitvoeringsdatum van je initiatief verplaatsten.
Bekijken of er besparingen mogelijk zijn, waardoor met het tot nu toe verzamelde bedrag het initiatief alsnog door kan gaan.
Lukt het niet het bedrag bij elkaar te sparen? Dan stopt het initiatief en stort Ik buurt mee! het saldo weer terug naar de donateurs. Kan het initiatief met een lager bedrag uitgevoerd worden? Dan moet het bedrag en het initiatief tussentijds aangepast worden. Neem hiervoor contact op met de ontwikkelmanagers.
Heb je geld overgehouden? Dan maak je dit over op de rekening van Stichting Ik buurt mee!, onder vermelding van de naam en het ID-nummer van het initiatief. Je ontvangt het bedrag als saldo retour op jouw Ik buurt mee! account. Dit bedrag kun je besteden aan een nieuw initiatief van jezelf of doneren aan een initiatief van een ander.
NL 87 INGB 0009 5536 33
Zodra 100% gespaard is, kunnen mensen niet meer aan jouw initiatief doneren. Je kan dus niet meer sparen dan je hebt aangegeven. Het kan zijn dat mensen jou een cheque hebben gegeven die zij nog niet geactiveerd hebben. Als je het bedrag goed kan gebruiken voor jouw initiatief, pas dan de begroting aan en geef aan waar je het aan gaat besteden. Of neem contact op met de ontwikkelmanager om te bespreken wat het beste past. Je kan de ontwikkelmanager bereiken via ontwikkelmanager@ikbuurtmee.nl of 026 49 76 911
Een uitgave doen die niet in de begroting staat kan alleen na goedkeuring van de ontwikkelmanager van Ik buurt mee!. Neem dus eerst contact op met de ontwikkelmanager. Je kan ook je begroting aanpassen. Dan ontvangt de ontwikkelmanager hierover een bericht. Log in op Ik buurt mee!, ga naar je initiatief en klik op ‘aanpassen’ in het submenu. Op de tweede pagina kun je je begroting aanpassen.
De financiële verantwoording zijn alle bonnen en/of facturen van de aankopen die je hebt gedaan voor het initiatief. Dit is nodig voor de boekhouding van Ik buurt mee! en ter verantwoording aan de donateurs. Bewaar de bonnen en facturen dus goed!
Je kunt de financiële verantwoording inleveren door in te loggen op Ik buurt mee!. Daarna klik je op ‘mijn initiatieven’ en ga je naar je initiatief waarvan je de financiële verantwoording wilt inleveren. Bovenaan op je initiatiefpagina klik je in het submenu op ‘Verantwoording’. Op deze pagina upload je foto’s of scans van je bonnen en facturen. Doorloop de volgende stappen:
Stap 1: Verzamel je bonnen en facturen.
Stap 2: Omcirkel of markeer de totaalbedragen op de bonnen en facturen.
Stap 3: Maak een foto van de bon met je mobiele telefoon of scan je losse bonnen in (één foto per bon).
Stap 4: Upload via de knop '+ VOEG BONNEN TOE' je bonnen en facturen.
Na het uploaden van de bonnen en facturen krijg je een pop-up scherm. Hier vul je per bon of factuur in welk bedrag je hebt uitgegeven en type je een korte omschrijving van de uitgave. Zorg dat de omschrijving (ongeveer) overeenkomt met de benodigdheden uit je begroting. Klik vervolgens op ‘Opslaan en naar volgende bon’. Na de laatste bon klik je op de knop ‘Opslaan en naar overzicht’. In het overzicht zie je nu het totale bedrag dat je hebt verantwoord. Als je klaar bent, klik je op de knop ‘Verantwoording inleveren’.
De financiële verantwoording moet bestaan uit officiële betaalbewijzen. Op de bonnen moet duidelijk staan wat er is gekocht, waar het is gekocht, de prijs van de aankoop en de datum van de aankopen. Voor facturen geldt hetzelfde, maar daar moet ook het KvK-nummer en een factuurnummer op.
Alle kosten die in de goedgekeurde begroting van het initiatief staan, mag je in de financiële verantwoording opgeven.
Als je een persoon of bedrijf inhuurt, vragen wij een officiële factuur van het bedrijf met daarop het KvK-nummer en een factuurnummer.
Voorkom deze situatie door geen (contante) betalingen te doen als je geen bonnen of facturen krijgt. Doe je toch een betaling waarvan je geen bon of factuur krijgt? Bijvoorbeeld bij het kopen van tweedehands spullen? Vraag dan om een kwitantie. Op de kwitantie moet minimaal het volgende staan:
Naam door wie er een bedrag betaald is (waarschijnlijk jouw naam)
Het bedrag dat betaald is
Welke spullen en/of diensten geleverd zijn en hoeveel
Naam aan wie een bedrag betaald is (ontvanger van het bedrag)
Datum van levering van de goederen of diensten
Handtekening voor ontvangst (van de ontvanger van het bedrag)
Als je een bon of factuur bent verloren, neem je contact op met de helpdesk. Probeer alvast een bewijs van de aankoop te verzamelen. Bijvoorbeeld foto’s van de gekochte spullen of een bankafschrift van de betaling. De helpdesk kijkt wat de beste vervolgstap is in deze situatie. Je kan de helpdesk bereiken via helpdesk@ikbuurtmee.nl of 026 202 203 4
Geven bovenstaande antwoorden geen antwoord op je vraag? Neem dan contact op met de helpdesk.
We hebben onze privacyverklaring geüpdatet.
Als u verder wilt gaan, moet u akkoord gaan met de nieuwe privacyverklaring en een keuze maken uit de volgende opties:
Account verwijderen
Weet je zeker dat je jouw account op Ik buurt mee! op wilt zeggen?
Als je akkoord gaat verwijderen we je account en zijn al je gegevens permanent gewist.
Fijn dat u mee wilt doen aan Ik buurt mee!! Om dit te kunnen doen heeft u een account nodig en moet u ingelogd zijn.
Inloggen
Ik heb nog geen account
Initiatief aanmelden
Om een initiatief aan te melden, moet je eerst inloggen met je account of een account aanmaken.
Inloggen
Ik heb nog geen account
Aanvullende gegevens nodig
Je hebt nog niet alle verplichte persoonsgegevens ingevuld om een initiatief aan te kunnen melden. Wij missen nog jouw adres en/of telefoonnummer.
Je account is aangemaakt!
Je kunt nu inloggen met je e-mailadres en opgegeven wachtwoord.
Je kreeg van ons een e-mail ter bevestiging van het aanmaken van je account.
Heb je geen mail ontvangen? Wellicht is het mailtje dan in de spam/junk map gekomen.
Is dit ook niet het geval? Neem dan even contact met ons op via 026 202 203 4
De activering van je cheque is gelukt! Je saldo is: